MNVH

 

2021-2027 stratégia

 

2021-2027 projektek

A 2021-2027 IDŐSZAK PROJEKTSZINTŰ ELŐKÉSZÍTÉSE FEJÉR MEGYÉBEN

Foglalkoztatás

Megyei identitás erősítése

Velencei-tó partfal

KÖZADATKERESŐ

Közhírré tétetik

2014 elején elkezdődik a Székesfehérvár nyugati elkerülő építésének folytatása
2013.11.27. 14:17

A 2x2 sávos, új 7 km hosszú nyomvonalon Székesfehérvár és Csór község közigazgatási területén haladó elkerülő út gyors és biztonságos áthaladást fog biztosítani az M7 autópálya, Győr illetve a 8 sz. főút irányába. A jövő tavasszal induló kivitelezés részleteiről dr. Cser-Palkovics András Székesfehérvár polgármestere, Törő Gábor országgyűlési képviselő, útügyi miniszteri biztos, Vargha Tamás országgyűlési képviselő, Szigli István Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője és Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.  



Az elkerülő út a 8. sz. főút részeként, hazánk egyik legfontosabb sugárirányú közúti kapcsolata nyugat, illetve dél-nyugat Európa irányában, amely Székesfehérvárnál csatlakozva az M7 autópályához a fővárossal és az ország Dunától K-re fekvő részeivel is kapcsolatot teremt. A 8. sz. főút fejlesztése elősegíti nemzetközi, hazai interregionális és belső közlekedési kapcsolatainak javítását.
 
A 2x2 sávos elkerülő út M7-es autópálya 8. és 63. sz. utak csomópontjától kezdődik. A nyomvonal keresztezi a Gaja patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Fekete-hegyi árkot. Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. A szakaszon 8 felüljárót és 2 különszintű csomópontot építünk: az egyik elválási csomópontként a már megépült 8 sz. és a 7 sz. főút közös szakaszán az Aszalvölgyi árok közelében, a másik csatlakozva a 8. sz. főút Csór települést elkerülő szakaszához.
 
A beruházás eredményeképpen nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegy városrészt, hanem egyúttal tehermentesíti is azt az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók, a zajterhelés a környéken jelentősen mérséklődik.
 
Székesfehérvár polgármestere örömmel üdvözölte, hogy felgyorsult az előkészítés és a hosszú évek várakozása után végre belátható időn belül elkészülhet az útszakasz. Mint mondta, ezzel egy újabb, az augusztus 19-i fehérvári ülésen tett ígéretét teljesíti a kormány. „Újabb bizonyíték ez arra, hogy Magyarország kormánya ebben a kérdésben is segíti a város és térségének fejlődését. Az elkerülő út hiányzó szakaszának megépítése az egyik legnagyobb sikere lehet a városnak ebben a ciklusban. A feketehegy-szárazrétiek számára létfontosságú ez a nagyberuházás, amely lehetővé teszi, hogy a rengeteg kamion elkerülje végre városrészüket, de biztos vagyok benne, hogy a belső városrészek forgalma és környezeti terhelése is csökkenni fog ezáltal.” – fogalmazott dr. Cser-Palkovics András polgármester.
 
Loppert Dániel a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A munkálatok márciusban megkezdődnek, Feketehegy városrész lakóinak sem kell jelentősebb forgalomterelésre számítaniuk, hiszen az új nyomvonalon épülő elkerülő a lakóingatlanoktól távolabb fog megépülni. A 8. sz. főutat 42 km hosszan korszerűsítjük, 2016 második félévére, 2x2 sávos gyorsforgalmi úttá fejlesztjük a Székesfehérvár-Herend közötti szakaszt, amelyen 110km/h sebességgel lehet majd közlekedni. Új elkerülő utakat (Várpalota, Veszprém, Székesfehérvár) és biztonságos különszintű csomópontokat építünk, valamint burkolat megerősítést illetve négysávosítást végezünk az M7-es autópálya 63. sz. út csomópontjától a Veszprém megyei Herend között.”
A szerdai sajtótájékoztatón Törő Gábor országgyűlési képviselő, útügyi miniszteri biztos is részt vett, aki kiemelte: „Fontosnak tartom ezt a beruházást, mert a vidékről érkezőknek úticéljuk eléréséhez nem kell áthaladniuk a városon, a Feketehegy-Szárazréten élők pedig mentesülnek a jelenlegi átmenő forgalommal együtt járó környezeti terheléstől, valamint a ma ismertetett döntésekkel egy újabb lépéssel közelebb jutottunk az elkerülő út következő ütemének elkezdéséhez.”
 
„Régóta húzódó probléma oldódik meg Székesfehérváron, hiszen egy valódi elkerülő úttal gazdagodik a város. Egy fejlesztés mindig hosszú távú befektetés, mely számtalan előnnyel jár. A nyugati elkerülő megépülésének társadalmi hasznosságához legnagyobb mértékben a közúti elérhetőség javulása, az eljutási idők és a balesetek számának csökkenése járul majd hozzá. Az új útszakasz tehermentesíti a városon áthaladó forgalmat, ezáltal nyugalmasabbá és biztonságosabbá válik a Feketehegy városrészben lakó emberek mindennapi élete.” – mondta el Vargha Tamás országgyűlési képviselő.
 
„2010 előtt nem egy ígéret hangzott el az út megépítésével kapcsolatban, ehhez képest most végre komoly munka, lobbitevékenység indult a város polgármestere, valamint a körzet országgyűlési képviselőjének segítségével, és végre tényleg megvalósulni látszik az elkerülő út folytatása. Ez a városrész közlekedési problémáinak megoldását nagyban segítené, emellett a város belső forgalmán is könnyíteni fog és a közép-dunántúli régió egyik fontos útszakasza lesz.” – ismertette Szigli István Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője.
 
Az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében uniós források segítségével megvalósuló beruházás kivitelezője a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb árat adó a SWIETELSKY Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végzi, nettó 14.582.307.776 forint értékben.
 
ÖKK
 

Keresés

Tájékoztatás

Kincsestáj kerékpárút

 

FELHÍVÁS


 

Foglalkoztat. Paktum

Mór-Bodajk kerékp. út

 

Fejér Megyei Értéktár

Vakbarát verzió

 

Kerékpárút-fejlesztés

klímastratégia

EFOP- Felzárkóztatás

 

Választás 2022

 

www.gajavolgy.hu

"NE DŐLJÖN BE"

Magyar Államkincstár

ÁROP