Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
A megyei elnök helyretette a valótlanságok sorát állító országgyűlési képviselőt
2021.07.01. 11:36
A Kormány 362/2021. (VI. 28.) rendeletével döntött Duna-mente – Fejér megye különleges gazdasági övezet kijelöléséről. A Különleges gazdasági övezettel érintett termelési székhelyek: Iváncsa az SK Innovation (Magyarország eddig legnagyobb, 681 milliárd forint értékű, 2500 új munkahelyet teremtő zöldmezős beruházása) és a Yaris Kabin (6,5 milliárd forint értékű 150 munkahelyet létrehozó) fejlesztése, valamint a rácalmási Hankook gyár és annak bővítése.
A képen (balról) Molnár Tibor, Iváncsa polgármestere és Dr. Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke Iváncsán, az SK Innovation 70 hektáron elhelyezkedő új létesítményének, Magyarország minden idők legnagyobb értékű zöldmezős beruházási projektjének helyszínén.
A termelési székhelyeken túl azok a települések részesednek a befolyt adóból, akik ténylegesen a két ipari terület között helyezkednek el, mint Adony és Kulcs. A megyei önkormányzathoz befolyó adóbevételt a megyei önkormányzat célzottabban használhatja fel a megye területén fekvő, különösen a beruházással érintett települések területén megvalósuló fejlesztések, és a települések működésének támogatására.
Ezek a tények.
Ezzel ellentétben a különleges gazdasági övezet kapcsán számtalan, valótlan tényt állított Fejér megye 04. választókerületének baloldali, jobbikos országgyűlési képviselője, Kálló Gergely.
Azokra az alábbiakban reagálok:
1.) Javasolom, hogy ahelyett, hogy Magyarország Kormányát hibáztatja Dunaújváros problémái kapcsán, kérdezze meg inkább főnökét, Gyurcsány Ferencet, miért kellett privatizálnia a DUNAFERR-t, hiszen a jelenlegi gazdasági problémák ide vezethetők vissza és ennek következtében van veszélyben sok család megélhetése.
2.) Ha már főnökével, Gyurcsány Ferenccel beszél, akkor kérdezze meg azt is, hogy miért került be éppen baloldali javaslatként és került elfogadásra a különleges gazdasági övezetről szóló törvényben az a kitétel, hogy megyei jogú város területén nem nyilváníthat területet különleges gazdasági övezetté a Kormány. Tehát, az elfogadott ellenzéki(!) javaslatra lett jogszabály része, hogy Dunaújváros, mint megyei jogú város nem lehet a különleges gazdasági övezet része.
3.) Javaslom továbbá, hogy álságos indulatkeltés helyett, inkább járja végig választókerületét. Azt állította, hogy az a közös, hogy „négy darab város a kedvezményezett település, mind a négy fideszes”. Sajnos, ahogy a polgármesterek is elmondják, Kálló képviselő úr tudomásuk szerint a lábát sem tette még be a településeikre. Ha tenné, akkor tudná, hogy a négyből kettő (Iváncsa és Kulcs) nem város, hanem község. És a négy polgármesterből 3 független, s csak egy „fideszes” Ha ismerné a településeket, például azt a Rácalmást nem nevezné fideszesnek, ahol a Fidesz-KDNP polgármester-jelöltje nem ért el még 13%-os támogatást sem az utolsó önkormányzati választáson, a több, mint 87 %-os támogatással megválasztott (korábban baloldali ellenzéki megyei közgyűlési frakcióban politizáló), baloldaliságát nyíltan vállaló – köztiszteletben álló - polgármesterrel szemben.
Egyebekben sajnálom, és az ott lakók nevében kikérem azt, hogy Fejér megye országgyűlési képviselőjeként nem, hogy nem járja a településeket, de még a nevüket sem ismeri.
Nem tudja, hogy Barcs és Besenyő település, ahogy Ön őket nevezte, nemhogy a választókörzetben, de a megyében sincs, csak Baracs és Besnyő. Ez utóbbi kettő település Fejér megye másik választókerületében található. És az is egyértelműen látszik, ezt felvételek bizonyítják, hogy nem nyelvbotlásról, hanem helyismeret hiányáról, és ezzel kapcsolatos felháborító tudatlanságról lehet szó.
4.) Egyébiránt a ciklus végéhez közeledvén kérem tájékoztasson, hogy Fejér megye országgyűlési képviselőjeként, mit tett, milyen konkrét beruházásokat, fejlesztéseket hozott a térségbe. Tudomásom szerint egyetlen-egy településfejlesztő-, beruházói tevékenység sem köthető az Ön országgyűlési képviselői tevékenységéhez.
5.) Egyébként fontos hangsúlyozni, s ezúton is tájékoztatom róla, hogy az érintett települések közösen kezdeményezték a különleges gazdasági övezetté történő kijelölést. Az érintett polgármesterekkel folyamatos az egyeztetés, üdvözlik a különleges gazdasági övezetté történő kijelölést, örülnek a lehetőségnek, fejlődési potenciált látnak benne a térség számára.
Adony polgármestere szerint az új besorolás lehetőséget teremthet az igazságosabb területi elosztáshoz. Iváncsa számára – polgármestere szerint - a különleges gazdasági övezet létrehozása stabil, hosszútávú és kiszámítható gazdasági növekedést és adóbevételt jelent, emellett egy kistelepülés önkormányzatának lehetőségeit messze meghaladó feladatokat is átvállal a megyei önkormányzat. A különleges Ipari Zóna lehetőséget ad arra, hogy a lakosságszámban dinamikusan fejlődő település infrastrukturális igényeit ki tudja elégíteni, és ezzel lépést tud tartani a szomszédos városokkal. - vallja Kulcs polgármestere. Rácalmás polgármestere szerint a különleges gazdasági övezetté történő kijelölésnek lehetőség szerint csak előnyét fogják csak megismerni.
6.) Arról is tájékoztatni szeretném, hogy a Fejér Megyei Önkormányzat tevékenységében a települések garanciát és szakszerűséget látnak, mert a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) pályázati forrásainak, mintegy 40 milliárd forintnak az elosztása eddig sem politikai, hanem szakmai alapon történt. A közgyűlés ellenzéki frakcióinak képviselői is elismerik, hogy a források elosztása nem politikai alapon történt, arról a képviselők közösen dönthettek, legtöbb esetben egyhangúlag.
7.) Zárásként meg kell, hogy jegyezzem, hogy Ön hogyan áll ki napi rendszerességgel új főnökével, Gyurcsány Ferenccel, és csak emlékeztetem rá, hogy nem is olyan régen mit nyilatkozott mostani feletteséről. Idézem:
„A videoban szereplő görény testesít meg nagyon sok mindent, ami ellen küzdünk. A videoban szereplő alak annak a gyurcsénynak a táskavivője, hűséges fegyverhordozója, aki szintén szétlopta a hazánkat, lövetett 2006-ban, asszisztált a devizahitelek terjedéséhez és még nagyon sok bűnét sorolhatnám. Tényleg én nem értem?! Vagy ennek nincs helye itt, vagy nekem.”
Azt, hogy Gyurcsánynak, vagy Önnek, vagy esetleg mindkettőjüknek hol van, és hol nincs a helye, azt majd a választók 2022-ben eldöntik. Addig is azonban látván az Ön és pártja által választott új útjukat, Képviselő úr, javasolom, hogy változtassa meg jólhangzó – ugyanakkor tényleges tartalom nélküli, üres - szlogenjét, „Maradok körzetem szolgája” helyett egy szót cseréljen ki: „Maradok Gyurcsány szolgája!”
Iváncsa, 2021. Július 1.
Dr. Molnár Krisztián