Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
Elkészült a Vereb–Vál–Gyúró–Etyek összekötő út nyomvonalának végleges terve
2022.10.05. 16:11
Alapos előkészítő munka és lakossági egyeztetéseket követően készült el a Vereb–Vál–Gyúró–Etyek településeket összekötő új, országos közút nyomvonalának terve. A Fejér Megyei Önkormányzat, valamint a Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat által létrehozott Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács megbízásából készített tervdokumentáció ünnepélyes átadására Tessely Zoltán, a terület országgyűlési képviselője és Dr. Molnár Krisztián VVVTFT elnökének jelenlétében került sor szerdán a székesfehérvári Megyeházán.
Közúthálózati szempontból az útszakasz kiépítése régóta indokolt: szükségességét még a Megyei Közlekedésfejlesztési Terv fogalmazta meg 21 évvel ezelőtt. A Kormány az 1740/2019. (XII.19.) határozatával döntött „a Pannónia Szíve Program keretében a Váli Örökség turisztikai célú fejlesztéséről”. A Kormányhatározat 3. pontja szerint a Kormány a fejlesztések előkészítésével Tessely Zoltán, a terület országgyűlési képviselőjének iránymutatása mellett a Dr. Molnár Krisztián elnök vezetésével működő Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanácsot (VVVTFT) bízta meg.
Az új útelem legfőbb funkciója, hogy keresztirányban kösse össze a 8117-8111-81108. jelű utakat, továbbá, hogy megszüntesse Gyúró zsáktelepülés jellegét, és biztosítsa az érintett településeknek Budapest és a Velencei-tó egyszerűbb és kényelmesebb megközelíthetőségét. A tervezett összekötő út megépítését az Országos Mentőszolgálat Közép-dunántúli Regionális Mentőszervezet és a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság is messzemenően támogatja, mivel annak révén a mentési útvonalak hossza jelentős mértékben lerövidülnének, melynek következtében a kivonulási idők is csökkennének, így a közbeavatkozásaik gyorsabbak és eredményesebbek tudnának lenni.
Az út nyomvonalát az uniós, nyílt közbeszerzésen kiválasztott tervezőcég, a Speciálterv Építőmérnöki Kft. munkatársai az érintett települések lakóinak véleményét és észrevételeit többkörös egyeztetést követően vették figyelembe a tervezési folyamat során. A legkorszerűbb környezetvédelmi és a forgalombiztonsági szempontokat alkalmazva alakították ki a végleges nyomvonalat. Az elkészült terveket Dávid Gábor, a Speciálterv ügyvezetőjétől és Hantos Gyula projektvezetőtől Tessely Zoltán, országgyűlési képviselő, valamint Dr. Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés és egyúttal a VVVTFT elnöke vette át.
Az elkészült dokumentáció alapján az összekötő út burkolatszélessége 7,50 méter, útkoronája 11 méter lesz. Teljes hossza 21,83 km, amelyből nagyságrendileg 12 km jelenleg is használt földút kap majd szilárd burkolatot, és közel 9 km-en pedig teljesen új útvonal épül. A megvalósítandó útvonalon a megengedett maximális sebesség 90 km/h lehet majd, a pályatest paramétereit ennek megfelelően alakították ki. A majdani közút szerepének fontosságát az is jelzi, hogy már az országos úthálózati rendszerben önálló számot kapott 8157. jelű Etyek-Vereb összekötő útként.
Az eseményen az érintett települések polgármesterei, Kurcz Mária (Vereb), Bechtold Tamás (Vál), Horváth Gyula (Gyúró) és Zólyomi Tamás (Etyek) ugyancsak jelen voltak, és örömüket fejezték ki, hogy javul a falvak és az M7-es autópálya megközelíthetősége, lerövidül a települések egymás közti közúti távolsága. Ennek következtében a turizmus is fellendülhet, erősödhet a környéken.
Az út kivitelezési munkálatai akkor kezdődhetnek el, ha központi forrást sikerül biztosítani erre a célra. Annak megléte esetén mintegy 3 év alatt kerülhet sor a megvalósításra. A majdani kivitelezést a jogerős építési engedélyekben engedélyesként szereplő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zártkörűen működő Részvénytársaság fogja lebonyolítani, akik a tervezés során is együttműködésükkel biztosították a projekt megvalósulását.