MNVH

 

2021-2027 stratégia

 

2021-2027 projektek

A 2021-2027 IDŐSZAK PROJEKTSZINTŰ ELŐKÉSZÍTÉSE FEJÉR MEGYÉBEN

Foglalkoztatás

Megyei identitás erősítése

Velencei-tó partfal

KÖZADATKERESŐ

Közhírré tétetik

Elkezdődött az építkezés - 2016 nyarára elkészül az elkerülő út befejező szakasza
2014.03.28. 09:45

Az új nyomvonalon 7 km hosszan, 2x2 forgalmi sávon épülő elkerülő út gyors és biztonságos áthaladást fog biztosítani az M7 autópálya, Győr, illetve a 8. számú főút irányába.  



A kivitelezés üteméről dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Törő Gábor országgyűlési képviselő, Szigli István, Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.
 
A beruházás 6,7 kilométer hosszban 14,5 milliárd forintból valósul meg. Ez a harmadik szakasz a 8-as és a 7-es út szétválásától indul és a csóri különszintű csomópontban fejeződik be. A kivitelezés során mintegy 600 ezer m3 föld és 30 ezer m3 aszfalt beépítésére kerül sor. A nyomvonal érinti a Gaja-patakot, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Feketehegyi-árkot. Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi-árkot keresztezve jut el, a 8. számú főúthoz. A szakaszon 8 felüljárót és 2 különszintű csomópontot építenek: az egyik elválási csomópontként a már megépült 8 számú és a 7 számú főút közös szakaszán, az Aszalvölgyi-árok közelében, a másik pedig a 8. számú főút Csór települést elkerülő szakaszához csatlakozva kerül kialakításra.
 
A székesfehérvári nyugati elkerülő út megépítése egy nagyszabású útfejlesztési program része, amelynek keretében a 8. számú főutat 42 km hosszan korszerűsítik. 2016 második félévére 2x2 sávos gyorsforgalmi úttá fejlesztik a Székesfehérvár-Herend közötti szakaszt, amelyen 110km/h sebességgel lehet majd közlekedni. Új elkerülő utakat (Várpalota, Veszprém, Székesfehérvár) és biztonságos különszintű csomópontokat építenek, valamint burkolat-megerősítést végeznek több helyen. A korszerűsített, biztonságos hajmáskéri csomópontot pedig már 2014 őszén használhatják majd a közlekedők.
 
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „Az előkészítő munkálatok év elején elindultak. A fakivágás, a bozót- és cserjeirtás, valamint a lőszermentesítés a területen hamarosan befejeződik. Áprilisban a kivitelezés a nagy tömegű földmunkákkal, a régészeti feltárásokkal, illetve a felüljáróknál próbacölöpözéssel folytatódik. Két ideiglenes lehajtó épül a Gaja-patak környékén és a csóri pihenő előtti részen. Nyáron megkezdődnek a hídépítések is. Feketehegy-Szárazrét városrész lakóinak sem kell jelentősebb forgalomterelésre számítaniuk, hiszen az új nyomvonalon létesítendő elkerülő a lakóingatlanoktól távolabb fog megépülni.”
 
Az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében uniós források segítségével megvalósuló beruházás kivitelezője a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb árat adó a SWIETELSKY Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végzi, nettó 14.582.307.776 forint értékben.
 
Törő Gábor országgyűlési képviselő az elkerülő út szükségességére hívta fel a figyelmet, hiszen a feketehegyi körforgalomnál mindennaposak a dugók. „Az elkerülő út átadását követően nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegy-Szárazrétet, hanem egyúttal a városrész mentesül az áthaladó teherforgalomtól, valamint a zaj- és környezeti terhelés is jelentősen mérséklődik majd a környéken. Olyan egykori bányaterületen megy át az út, amely eddig elhagyatott volt, így részben ennek a rekultivációja is megvalósul a beruházásnak köszönhetően. Örömmel látom, hogy nemcsak a városközpontra figyelnek oda Székesfehérváron, hanem a külső városrészek is fejlődésnek indultak.” Törő Gábor köszönetet mondott a város polgármesterének és a kormánynak a 85 %-ban európai uniós, 15 %-ban hazai forrásból megvalósuló beruházásért. Kiemelte azt is, hogy az elkerülő út megépítése jól illeszkedik a Győr-Székesfehérvár-Kecskemét közötti ipari tengely fejlesztésébe. Ez azért fontos, mert a jobb közlekedési viszonyok között a nemzetközi cégek hazai beszállítók, valamint a vállalkozók is versenyképesebbek lesznek.
 
Dr. Cser-Palkovics András polgármester azt emelte ki, hogy a sok ígéret után 2014 tavaszán elkezdődött a munka a nyugati elkerülő út befejező szakaszán. „Nagyon örülök, hogy a tavaly augusztusi fehérvári kormányülésen kéréseink meghallgatásra találtak és sikerült előrehozni a 2020 utánra tervezett beruházást. 2016 nyarára elkészül a feketehegy-szárazrétiek számára létfontosságú beruházás, amely nemcsak ennek városrésznek az életét teszi könnyebbé, hanem egész Székesfehérvárt, sőt a 8-as számú főút körüli térséget is tehermentesíti majd az átmenő forgalomtól. Biztos vagyok benne, hogy a belső városrészek forgalma is csökkenni fog az út megépülésével. Székesfehérvár polgármestere még egy szempontra felhívta a figyelmet: „Székesfehérvár fejlődésének egyik záloga a közlekedési és logisztikai helyzete, valamint kedvező földrajzi elhelyezkedése. Ezt nekünk erősítetünk, fejlesztenünk kell, hogy a város versenyképessége a jövőben is megmaradjon. Óriási városfejlesztési lehetőség nyílik az elkerülő út mostani ütemének megépítésével, amely az elkövetkező évtizedekre is kihathat majd.”
 
 
Szigli István, Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője is örömét fejezte ki a beruházás megkezdése miatt. Mint kiemelte, 2011 tavaszán csillant fel a remény, hogy 2022 helyett már idén elindulhat a fejlesztés. „A közép-dunántúli régió szempontjából is jelentős a most épülő útszakasz, ám a Feketehegy-Szárazrétiek mindennapjaiban hozza a legnagyobb változást. Sokak életét könnyíti majd meg a napi közlekedési dugók megszűnése. Nagy türelmet tanúsítottak eddig az itt élők, amit ezúton is köszönünk. Uniós pályázat keretében épül meg az útszakasz, ami garanciát jelent a megvalósításra.” Az önkormányzati képviselő a városrész lakói nevében is megköszönte a város egyik legnagyobb beruházását, amely várhatóan 2016 júliusára fejeződik be.

Keresés

Tájékoztatás

Kincsestáj kerékpárút

 

FELHÍVÁS


 

Foglalkoztat. Paktum

Mór-Bodajk kerékp. út

 

Fejér Megyei Értéktár

Vakbarát verzió

 

Kerékpárút-fejlesztés

klímastratégia

EFOP- Felzárkóztatás

 

Választás 2022

 

www.gajavolgy.hu

"NE DŐLJÖN BE"

Magyar Államkincstár

ÁROP