MNVH

 

2021-2027 stratégia

 

2021-2027 projektek

A 2021-2027 IDŐSZAK PROJEKTSZINTŰ ELŐKÉSZÍTÉSE FEJÉR MEGYÉBEN

Foglalkoztatás

Megyei identitás erősítése

Velencei-tó partfal

KÖZADATKERESŐ

Közhírré tétetik

Fűtéskorszerűsítésről, tényszerűen
2010.01.21.

A Fejér Megyei Önkormányzatot az utóbbi időkben felerősödő MSZP kampánykommunikáció során vádak érték intézményei fűtéskorszerűsítési projektje kapcsán. A közgyűlés elnöke ma a tényeket ismertette. 



Az tapasztalható – kezdte dr. Balogh Ibolya -, hogy az embereket a fűtés, az energiaellátás és annak problémái erősen foglalkoztatják. Természetesen elsősorban azok a kérdések, amelyek napi életüket befolyásolják, például, hogy a szubjektív hőérzetük megcsalja-e őket? Azt kapják-e a szolgáltatóktól, amit kifizetnek, vagy esetleg a fűtőanyag minőségében, esetleg a szolgáltató rendszerek anomáliái miatt, indokolatlan veszteségek érik-e őket? Ezért elhatároztuk – folytatta az elnök asszony  –, hogy körüljárjuk a témát, ez a mai sajtótájékoztató az első a sorban.
 
Sajtótájékoztató a megyei intézmények fűtéskorszerűsítéséről
 
Amióta a Közgyűlés - napra pontosan nyolc hónappal ezelőtt - meghozta a határozatát intézményei fűtéskorszerűsítésével kapcsolatban, azóta illetik ellenzéki oldalról kifogásokkal a projektet – tért át Balogh Ibolya a tájékoztatás konkrét témájára. Kifejezetten durva, prejudikáló, fenyegető, köztörvényes bűnökkel vádoló támadások indulnak az MSZP pártközpontjából az utóbbi időben, többek közt ezzel a projekttel kapcsolatban is. Az ezekben hangoztatott vádak viszont messze esnek a valóságtól.
Mert tény, hogy az önkormányzat által üzemeltetett intézmények elsöprő többségében lényegi fűtéskorszerűsítés évtizedek óta nem történt. Ahol valamiért be kellett avatkozni, ott ezért csőstül jöttek a problémák, egyik húzta a másikat maga után. Elavultak voltak a csőrendszerek, a kazánok, a fűtőtestek és minden egyéb berendezés is, az anyagok elöregedtek, a technológia korszerűtlenné vált, emiatt a hálózati veszteség és a környezeti terhelés is magas volt.
Mindezek cseréje, javítása olyan összeget emésztett volna fel, amiről az önkormányzat az évek óta erősödő állami elvonások és egyre gyérebben csordogáló források, normatívák mellett nem is álmodhatott. Ilyen viszonyok közepette jelentkezett az RFV Kft., fűtéskorszerűsítési javaslatával, ami végrehajthatónak és az önkormányzat számára is előnyösnek ígérkezett.
A megyei önkormányzat nem akarta vagyonelemeit tulajdonba adni – folytatta dr. Balogh Ibolya -, ezért a vagyonkezelésbe adás mellett döntött. A konstrukció lényege az, hogy az önkormányzat és a cég egy közös vállalatot – a Fejér Megyei Energiaszolgáltató Non-profit Kft-t, 51-49 %-os tulajdonrésszel – hoz létre, amellyel az önkormányzat intézményei a hőszolgáltató rendszerek használatára bérleti, a fűtésre pedig hőszolgáltatói szerződést kötnek.
Mindezekért az RFV 15 éves bérleti díjként, egy összegben 250 mFt-ot fizet (a teljes bérleti díj 500 millió fölött lesz, de a megyei önkormányzat az üzemeltetett intézményeknek csupán a felénél az ingatlan tulajdonosa, a többit – a települési önkormányzatokkal való megállapodás után – később fizeti ki a cég). Vállalták továbbá, hogy a teljes intézményi gázfelhasználást a korszerűsítések révén (amelyek összesen 1,3 milliárd forintot tesznek majd ki) a 2/3-ára, évi 257 millióról 168 millióra csökkentik.
Bár a teljes megállapodás minden költségét tekintve a megyei önkormányzat valóban magasabb havi illetve éves díjat fizet ki végül a cégnek, mint amennyit korábban fizetett intézményei hőenergia ellátásáért, a végső mérleg pozitív. Ha az összesen 500 milliónyi bérlethez hozzáadjuk a korszerűsítések révén elért 1,3 milliárdos vagyongyarapodást és levonjuk az összesen várható 1,6 milliárdos többletköltséget, az jön ki, hogy a megyei önkormányzat 15 év alatt 200 milliót nyer az üzleten úgy, hogy közben elvégezte azt a fűtéskorszerűsítést, amit önerőből nem tudott volna!
Az egyébként, hogy miként lehetett volna másképp kezelni a kérdést, eléggé akadémikus vita lenne – zárta le a sajtótájékoztatót dr. Balogh Ibolya -, mivel az önkormányzat hitelhez minderre nem tudott volna jutni, az önerő pedig fel sem merülhetett. A közbeszerzés pedig – aminek hiányát a szocialista kampánykommunikáció még fájlalta – ebben az esetben a jogszabályok szerint sem volt szükséges, mivel a vagyonkezelés egy olyan, nem üzleti érdekeltségű Kft-be került, amiben az önkormányzat többségi tulajdonos. Mindent összevetve, a projekt beindítása és végig vitele mindenképpen a megyei büdzsé és az intézménykorszerűsítés érdekeit szolgálja.

Keresés

Tájékoztatás

Kincsestáj kerékpárút

 

FELHÍVÁS


 

Foglalkoztat. Paktum

Mór-Bodajk kerékp. út

 

Fejér Megyei Értéktár

Vakbarát verzió

 

Kerékpárút-fejlesztés

klímastratégia

EFOP- Felzárkóztatás

 

Választás 2022

 

www.gajavolgy.hu

"NE DŐLJÖN BE"

Magyar Államkincstár

ÁROP