Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás

KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
Becsengettek!
2010.08.26.

Nincs azért ok a riadalomra, még csak a pedagógusok megyei, szakmai szervezete tartott tanévnyitó konferenciát a Megyeházán.
A rendezvényt Bartalos Zsuzsanna, a KÖRPI megyei igazgatója nyitotta, röviden áttekintve a szervezet céljait, ismertetve az előző tanévhez kapcsolódó projektek, támogatások, tanácsadások és egyéb tevékenységek statisztikáját. Feladatok bőven lesznek az idén is – folytatta -, hiszen számos változás állt be az oktatás területén, az osztályzásban, évismétlésben, szakképzésben hozottakat említve legfontosabbként. A pedagógus társadalom optimista a változtatásokat illetően – foglalta össze a várakozásokat. Végül arra kérte az intézményvezetőket, pedagógusokat, hogy a jövőben is támogassák az intézet munkáját, a fontos célok közt említve egy nevelési eredményességet vizsgáló és értékelő módszer, eszköz kidolgozását.
Ma, az elektronikus információk és eszközök özönében – folytatta – különösen nehéz a fiatalokat a megfelelő irányokba fordítani, érdeklődésüket fenntartani. De, a pedagógusnak éppen ez a dolga, a kívánt tudást a kornak megfelelő, legmodernebb eszközökkel közvetíteni!
Mindehhez persze – az eszközökön túl – megfelelő oktatási stratégia kell, és sajnos az utóbbi idők kompetencia-mérései azt tanúsítják, hogy az előző éra intézkedései az eredmények bizonyított romlásához, maximum stagnálásához vezettek. (A nyolc osztályt végzettek 15-20%-a például funkcionális analfabétának tekinthető.)
A szemléletváltásnak vannak jelei – tette hozzá -, például az alsó tagozatos osztályzás és évismétlés visszaadása a pedagógusok kezébe, de nem kerülhető meg sokáig az oktatásba való állami invesztíció, vagy a pedagógusi életpálya biztos egzisztenciájának megteremtése sem.
Nagy az intézményvezetők, pedagógusok felelőssége is ugyanakkor – egészítette ki az elhangzottakat -, hiszen az Uniós alapok sok lehetőséget kínálnak, és míg az egyik iskola elképzelések és célok híján belesüpped a szürkeségbe, a másik nyüzsög, pályázik, és központi szerverre csatlakozó netbookokat ad kisdiákjai kezébe.
Végezetül az elnök asszony megköszönte a megyei fenntartású oktatási intézményekben tanító munkatársai eddigi munkáját, és elbúcsúzott tőlük. Mint mondta, a megyei közgyűlési székből egy nem kevésbé felelősségteljes beosztásba átkerülve fogja továbbra is figyelemmel kísérni, segíteni a megyei, így a magyar közoktatást. Bízik abban is – tette hozzá -, hogy aki a közgyűlési elnöki pozícióba kerül, sem fogja a megyei oktatási intézmények ügyét kevésbé fontosnak tartani, mint ő.
A beszédeket követően a konferencia előadásokkal folytatódott az oktatáspolitika 2010-2011 tanévi aktuális kérdéseiről (Dr. Bodó Márton politikai főtanácsadó, NEMFMI Oktatási Államtitkárság), az Oktatási Hivatal feladatairól (Marekné dr. Pintér Aranka igazgató, OH Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság), illetve a hálózati tanulás gyakorlatáról (Dr. Görözdi-Nagy Eszter projektmenedzser, KÖRPI TÁMOP 3.2.2. Projektiroda).