Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
Pozitív tendenciák
2011.01.28.
A közlekedési balesetek elmúlt évi alakulása volt a témája annak a sajtótájékoztatónak, amely tegnap délelőtt volt a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányságon.
Mint a tájékoztató elején Kaposvári Károly r. alezredes, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője elmondta, nemcsak az elmúlt évet zárta jól a megye, hanem azt a 10 éves ciklust is, aminek elején 2001-ben mind az Európai Unió, mind a magyar közlekedésbiztonsági politika elvárásokat fogalmazott meg. A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányságnak egy-egy szegmensben olyan uniós és országos kitűzött célt is sikerült teljesítenie, amivel még az országos átlagot is meghaladta!
A részletekről Vörös Ferenc r. ezredes, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság rendészeti igazgatója, a Fejér Megyei Baleset-megelőzési Bizottság elnöke számolt be. Prezentációját azzal kezdte, hogy kihangsúlyozta, a közlekedés biztonságosabbá tétele úgymond össznépi feladatnak tekinthető, ami nem egyedül a rendőrség dolga, hanem amiben az oktatástól a hatóságokon át egészen a médiáig mindenkinek szerepe és feladata van.
Elmondta, hogy a 2010-es adatokat az előző évhez viszonyítva, országosan minden kategóriában (halálos, súlyos, valamint könnyű kimenetelű közlekedési baleseteknél és a megsérültek számában is) csökkenés tapasztalható. Ugyanígy pozitív a tendencia – azaz kevesebb - az ittasan okozott balesetek száma is. A balesetek fő okai – országosan és a megyében is egyaránt - a gyorshajtás, valamint az elsőbbségi jog és a kanyarodási szabályok megsértése. A 2009-es adathoz képest – ami 12,7% volt – az ittasan balesetet okozók aránya lecsökkent 11%-ra, de még mindig jóval elmarad az uniós átlagtól, ami 5%. Kihangsúlyozta, hogy a kerékpárosok számára történt kedvezőbb jogszabályi változások negatív hatása érzékelhető a statisztikából. Ugyanis a kerékpárosok – mint okozók – száma nemhogy csökkent volna, még nőtt.
Rátérve a Fejér megyei adatokra kiemelte annak fontosságát, hogy megyénk útjain mintegy 25%-kal nagyobb a forgalom, mint az országos átlag, így sajnos jóval több baleset is történik. Az uniós célok közül azonban még így is sikerült teljesíteni azt az elvárást, hogy a balesetekben elhunytak száma felére csökkenjen. Míg 2001-ben összesen 80-an haltak meg Fejér megye útjain, addig tavaly 37-en.
Az ittasan okozott balesetek alakulása Fejérben még az országos átlagnál is jobban alakult. Míg tavalyelőtt 119 ilyen baleset történt, addig tavaly 76. Ez két éve az összes okozók 14%-a volt, míg tavaly a 10,1%-a. Ez azért is számít jó eredmények, mert korábban – évekkel ezelőtt – volt olyan, hogy ez az adat 16-17% volt. A mostani 10,1%-os eredménnyel pedig az országos „ranglistán” a megye harmadik. Ennek ellenére - ahogy eddig is - továbbra is kiemelten kezelik az ittasság ellenőrzését, és azon lesznek, hogy minél jobban lecsökkentsék azt az arányt a rendszeres és szigorú ellenőrzésekkel, ami kiterjed a gépkocsivezetőkön túl a kerékpárosokra is.
Sajnos 2010-ben több baleset történt gyorshajtás miatt, mint tavaly, még annak ellenére is, hogy az összes baleset kevesebb volt (98-cal). Éppen ezért továbbra is fontosnak tartja a rendszeres sebességellenőrzést. Ugyanakkor elmondta, hogy ahogy eddig sem, úgy továbbra sem az lesz a megyei főkapitányság célja, hogy minél több és magasabb bírságot szabjon ki, hanem szigorúan szakmai alapokra támaszkodva olyan helyeken ellenőrizze a sebességet, ahol indokolt, ezzel is csökkentve a baleseti helyzetek kialakulását.
Pozitívan értékelte, hogy a gyalogosok – mint balesetet okozók – száma 2010-ben 2009-hez képest 40-ről 29-re lecsökkent. Itt emelte ki a már egészen kiskorban megkezdett tudatos balesetmentes közlekedésre való nevelés jelentőségét, amit az FMBB kiemelten kezel. Céljuk továbbra is az, hogy minél több óvodába és iskolába eljussanak programjaikkal.