Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
Elkezdődött a tanév a pedagógusok számára
2011.08.23.
Bár még forró nyár, a megye pedagógusai már megkezdték a felkészülést a közelgő tanévre. Ma ugyanis tanévnyitó konferenciát tartottak a Megyeházán.
A Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet által rendezett tanévnyitó konferenciára zsúfolásig megtelt a Megyeháza Díszterme, amelynek résztvevőit köszöntötte, s a rendezvényt megnyitotta Vargha Tamás, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke.
- Szent István király ünnepe után – még ha rekkenő hőséggel is – de búcsúzik a nyár. Szülők és diákok számára – még ha nem is azonos érzelmekkel fogadják – közeledik a szünidő vége. A két és fél hónapos szabadságért olyan sokat kritizált pedagógusok számára pedig már meg is kezdődött a munka. A tanévkezdés sosem könnyű, az idén talán a szokottnál is nehezebb tanáraink, tanítóink számára. Számtalan kérdés, vita, médiahír, ellentmondás és értetlenség halmozódott fel az új közoktatási törvény megalkotása és őszre várható elfogadása előtt. A 2010-es választásokkal arra kapott felhatalmazást a kormány és a parlament, hogy alapjaiban alakítsa át a gazdaságot, az intézményrendszert, formálja újjá a válságba került magyar társadalom értékrendjét. Ebben a folyamatban vált megkerülhetetlen feladattá az oktatási rendszer értékalapú átszervezése, szakítás az értéksemleges szemlélettel. Nem hatalmi diktátum, nem nevelési irányzatok ütközése, hanem a tanulóifjúság érdeke kívánja, a jövő nemzedéknek az életre, munkára való felkészítését szolgálja a jogok és kötelességek egyensúlyának megteremtése. Nem tűrhető tovább az iskolai fegyelem széthullása, a pedagógus személyében a tudás tekintélyének és az emberi méltóság tiszteletének meggyalázása, tanárok, tanítók testi – lelki kiszolgáltatottsága, fenyegetettsége. A pedagógus életpálya – modellnek tartalmaznia kell a felnövekvő nemzedék oktatásában és nevelésében megnyilvánuló tudatformáló, értékteremtő és értékközvetítő, a társadalom alakítását befolyásolni képes értelmiségi szerepet. Bízom benne, hogy a Tanévnyitó Konferencia a nemzeti fejlődés szolgálatába állított közoktatási rendszer céljait, alapelveit és alapvető szabályait megvitatva nemcsak az új tanévet készíti elő, hanem az új törvény megszületéséhez is értékes, a napi oktató-nevelő gyakorlaton alapuló javaslatokkal szolgál – hangsúlyozta beszédében Vargha Tamás.
A folytatásban előbb Blazovicsné Varga Marianna, a KÖRPI igazgatója köszöntötte kollégáit, majd a 2011-2012-es tanév feladatairól, aktuális kérdéseiről Marekné dr. Pintér Aranka, az Oktatási Hivatal általános elnökhelyettese tartott előadást. Bartalos Zsuzsanna, a 3.2.2. Hálózatkoordinációs Központ vezetője a közoktatás fejlesztési lehetőségeiről, eddigi eredményekről, míg Pethő Balázs, a Viéta Kht. ügyvezetője intézményfejlesztési lehetőségekről tájékoztatta a megjelenteket.