Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
A Közép-Dunántúli Régió közlekedési hálózatának fejlesztéséről, az Operatív közlekedési programról, illetve az abban tapasztalt visszalépésről tanácskoztak ma a Fejér Megyei Önkormányzat által összehívott rendezvényen. A megyei közgyűlési alelnökök, polgármesterek, minisztériumi tisztviselők, parlamenti képviselők és a terület elismert szakembereinek részvételével zajló eszmecsere az első volt a tervezett szakmai napok sorában.
Házigazdaként Gombaszöginé dr. Balogh Ibolya köszöntötte a megjelenteket. Bevezetőjében kifejtette, hogy a területi együttműködés alapja a jó elérhetőség: "A távolság igazi mértékegysége nem a kilométerek száma, hanem az utazási idő hossza - a szakirodalom szerint az egy órán belül elérhető települések között igazán intenzív az együttműködés, a kölcsönhatás. Mivel az országos fejlesztési tervekben Székesfehérvár és Veszprém együtt, "ikervárosként" szerepel úgynevezett fejlesztési pólusként, jó közlekedési kapcsulatuk nélkülözhetetlen". De fontos a jó közlekedés a felzárkózó területeken, így Fejér megye déli részén is - tette hozzá -, ahol kitörési lehetőségként várják az úthálózat fejlesztését, mindenekelőtt az M8-as megépítését.
A folytatásban az elnök asszony emlékeztetett rá, hogy a korábbi évek országos területfejlesztési alapdokumentumaiban valamennyi, a régió számára fontos út szerepelt. Egy idén január harmincadikán kelt kormányhatározat azonban mindezt érvénytelenítette, abban már csak a Seregélyes-Perkáta elkerülő és a 8-as főút Veszprém -Székesfehérvár szakaszának burkolaterősítése található meg. Pedig -mint mondta - "Fejér Megye Közgyűlése és Területfejlesztési Tanácsa minden lehetséges módon és alkalommal „harcolt” a megyében feltétlenül szükséges útfejlesztések érdekében. A 2006. őszén közzétett Új Magyarország Fejlesztési Tervről szóló állásfoglalásokban nyomatékosan kértük az M8-as főút Veszprém-Dunaújváros szakaszának, a 7-es főút Martonvásárt illetve Gárdonyt-Kápolnásnyéket megkerülő részének továbbá Perkáta és Seregélyes települések elkerülő útszakaszának – és a 81-es, négy forgalmi sávú, Mórt is elkerülő rész kiépítésének felvételét a nagyprojektek közé". Következetesen képviselte a megyei önkormányzat ezeket az igényeket a Közép-dunántúli Regionális Operatív Program tervezési folyamatában is. A konferencia összehívása pedig azt is jelenti, hogy a megye az aggasztó jelenségek ellenére, vagy éppen miattuk továbbra is betölti a "karmester-szerepet" az útfejlesztések előkészítésében.
Az összejövetelen felszólalt a régiót alkotó másik két megye közgyűlésének alelnöke (Pálfy Sándor, Veszprém és dr. Hidas János, Komárom-Esztergom), 6 Fejér megyei polgármester, (dr. Kálmán András, Dunaújváros; Fenyves Péter, Mór; Paudits Béla, Seregélyes; Tóth István, Gárdony) és két országgyűlési képviselő (dr. Cser-Palkovics András; Lengyel Zoltán). Valamennyiük szavaiból jól kihallható volt az elégedetlenség. Kiemelhető Balsay Istvánnak, a Fejér megyei alelnökének meg- jegyzése, mely szerint komolyan tartani kell attól, hogy a kormány a budapesti 4-es metró meg- építését az európai unió által támogatott közútfejlesztési prog- ramból kívánja fizetni - ami jó- szerivel az összes rendelkezésre álló forrást elszívná más fejlesz- tések elől. Ugyancsak az alelnök mutatott rá arra, hogy a Duna- újvárosnál épülő új Duna-híd és a Komáromnál a ciklus végére tervezett másik olyan mértékű forgalomnövekedést generál a 81-es úton, ami égetően szükségessé teszi annak négysávúsítását.
(A képen a konferencia szünetében tartott sajtótájékoztató résztvevői láthatók.)