Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
A Fejér Megyei Önkormányzat Közgyűlése március 21-én tartotta soros ülését a megyeháza dísztermében Gombaszöginé dr. Balogh Ibolya elnök vezetésével. A nyilvános ülésen a képviselők többek között módosították a Szervezeti és Működési Szabályzatot, a módosítással összefüggésben több új tanácsnokot választottak, illetve döntöttek az önkormányzat 2006-2010 közötti gazdasági programjáról.
A testület tanácsnokokat jelölt és választott meg: Nagy Sándort az Eu-információs, régiószervezési és e-közigazgatási, Antal Lajost az EU-régiók és nemzetközi kapcsolatok, Macher Pált a hátrányos helyzetű térségek és kistérségi kapcsolatok, Müller Sándort a vagyongazdálkodási és fejlesztési tevékenységek tanácsnokává.
A március 21-ei közgyűlés kiemelt napirendi pontja volt az önkormányzat 2006-2010. közötti gazdasági programjára vonatkozó javaslata. Mint ismeretes, az önkormányzati rendszerek működésének fontos kérdése, hogy a bevételi lehetőségeket és a tényleges bevételeket miképpen osztják meg a különböző önkormányzati szintek között. A megosztás módja azért fontos, mert nagymértékben befolyásolja az önkormányzatok viselkedését, érdekeltségét és felelősségvállalásának mértékét a bevételek biztosításában és a feladatok ellátásában.
A decentralizált önkormányzati rendszerek jellemzője, hogy a különböző szintű önkormányzatok saját bevételi forrással rendelkeznek, amelyek felhasználásával a választóknak, azaz a helyi közösségeknek tartoznak elszámolással. Ha az önkormányzatok nem rendelkeznek saját bevételszerzési jogosítvánnyal, akkor nem beszélhetünk politikai értelemben demokratikusan kialakított, decentralizált közigazgatási rendszerről. A megyéket érintően ez a helyzet állt elő, mert a központi forrás elosztásban (SZJA részesedésben és a normatív támogatások körében) erős diszkrimináció érte, a saját bevételszerzési jogosítványát (illeték beszedés) pedig a költségvetési törvényen keresztül elvonták, újat nem biztosítottak. Bázis szintű forrásainkat közel 600 millió Ft-tal, a kórház esetében egymilliárd Ft-tal csökkentették.
A feladataink központi növelése melletti pénzügyi megszorításokra reagálva három fő költségvetési stratégiát alkalmazhatunk – a megye lakosságát érintő – annak valamilyen vagy jobb szintű továbbvitele érdekében:
- csökkentjük az ellátás mértékét és színvonalát, valamint a létszámot, azaz a munkahelyeket,
- ésszerűsítjük az ellátást, átszervezzük az intézményi és hivatali struktúrát, megmentjük a munkahelyeket,
- kihasználjuk a szolgáltatásokba történő magánszféra bevonásával nyíló lehetőségeket, itt nem a privatizációt, sokkal inkább a közös feladatellátást értve.
A fentiekből az utóbbi két módszer együttes használatát véljük helyesnek, és az építésben gondolkodunk – állapította meg a közgyűlési előterjesztés.
Fejér Megye Közgyűlése a gazdasági programban foglalt célkitűzésekkel és elvekkel egyetért, a programot elfogadja, végrehajtását támogatja, s egyben felkéri elnö0két, hogy a programban rögzített határidők és ellenőrzési pontok szerinti tartalom kidolgozását követően, a program megvalósítása érdekében, hatáskörében a szükséges egyeztetéseket, intézkedéseket és döntéseket, a felelős személyek és bizottságok bevonása mellett hozza meg, azokról évente számoljon be – fogalmazza meg a közgyűlési határozat.
A közgyűlés felkéri állandó bizottságait, hivatalát, intézményeit, valamint partnereit, hogy 2007. december 31-éig a 2007. évi költségvetés és a gazdasági program bázisán vizsgálják felül, illetve dolgozzák ki Fejér megye integrált ágazati programjait. E programok kidolgozásában kiemelten együtt kell működni a települési önkormányzatokkal, valamint a megye kistérségeivel. A munka végzésében fel kell használni az eddig elfogadott programokat, koncepciókat, különös tekintettel az alábbi területekre:
a. Az EU-s forrásból megvalósítható fejlesztések programja
b. Fejér megye turisztikai fejlesztésének programja;
c. A közoktatási fejlesztési program (különös tekintettel a 2007. szeptember 1-jén érvénybe lépő jogszabályi változásokra, a nagy városi agglomerációk felszívó hatására, a kistérségi határokon túlnyúló általános iskolai tagiskolák, iskolai összevonások működésének, fenntartásának következményeire, a szegregáció elkerülésére);
d. Fejér megye egészségügyi programja, különös tekintettel az aktív ággyal rendelkező kórházak együttműködésére és a kistérségi integrált egészségügyi központok (Enying, Sárbogárd) kialakítására;
e. A megye szociális intézményeinek együttműködése. A községi, városi, megyei ápoló-gondozó intézetek, rehabilitációs otthonok, stb. tevékenységének koordinációs programja: a megye szociális szolgáltatás szervezési programja;
f. Fejér megye szerkezeti tervének szabályozásának programja a települési önkormányzatokkal és a kiemelt térséggel együttműködve;
g. A közgyűjtemények és kulturális színterek programja.
h. A megyei önkormányzat és a kistérségek szakmai tevékenységének összehangolási programja.
i. Fejér megye szabadidő, sport és táborozási lehetőségeinek fejlesztési programja.