Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
Perkáta 5,927 km hosszúsága útra több mint 3 milliárd forint támogatás nyert, míg a 62. sz. főút Seregélyest elkerülő szakasza kimaradt a Közlekedési Operatív Programból - e témakörről adott információt Balsay István, a megyei közgyűlés alelnöke, Somogyi Balázs, Perkáta és Paudits Béla, Seregélyes polgármestere augusztus 14-ei megyeházi sajtótájékoztatóján.
Egyik község pályázata kiemelt közlekedési projekt, de mi lesz a másikkal?
- Fejér megye többet érdemel! – hangsúlyozta Balsay István. Kevesellte az alelnök a kormányprogram Fejér megyei támogatottságát a halmozottan hátrányos déli települések útfejlesztésére. Véleménye szerint így a legelmaradottabb térségek helyzete 2010-ig nyilvánvalóan csak tovább romolhat.
Perkáta község pályázata szerepel a Közlekedési Operatív Program akciótervében. Kiemelt közlekedési projektként a 62. sz. főút Perkáta elkerülő szakasza azért is fontos, mert az M8 megépüléséig ez az út vezeti a 8-as főút forgalmát az új Duna-hídhoz. A kivitelezés indításának és befejezésének várható időpontja: 2007-2010.
Az ügyvezető polgármester elmondása szerint az építési engedély folyamatban van, megtörténtek a szakhatósági egyeztetések, a tulajdonosokkal tárgyalások. Az út megépülése révén megszűnik a település kettéosztottsága, biztonságosabbá válhat a közlekedés, véget ér az átmenő forgalom elviselhetetlensége.
Seregélyes polgármestere még mindig bízik abban, hogy csak tévesztések, hírlapi kacsák azok a hírek, amelyek szerint kimaradtak az elkerülő út megépítéséből, hiszen 2003. májusa 30. óta érvényes kiviteli engedéllyel bírnak (igaz, először 2x2 sávos, aztán már csak 2x1 sávos útról volt szó 2007-re, legeslegkésőbb 2009-re). A 4622 fős községből naponta 1600-an közlekednek rossz minőségű, kivályúsodott utakon, halálkanyarokon át székesfehérvári munkahelyükre. Az iskolába, óvodába járó gyerekeket veszélyezteti a hatalmas forgalom, perceket kell várni az úton átkelésre, s csak a központban és az iskolánál van zebra. 2005-ös forgalomszámlálási adatuk szerint heti 60.000 autó megy át a falun, s az új Duna-híd megépülése miatt ehhez további 40%-os terheltség várható.
Még a pályázati önrész is nagy erőpróba egy kis településnek, de minden tervezett beruházásuk is hiábavaló, ha az infrastuktúra alapját jelentő út nem készül el, s a meglévő felújítására sincs pénz. Februárban még sikeresnek tudták a pályázatukat a seregélyesiek, ezért most elkeseredettek és csalódottak, s minden törvényes eszközt igénybe vesznek annak érdekében, hogy a tűrhetetlen, élhetetlen állapoton változtassanak – összegezte Paudits Béla.