MNVH

 

2021-2027 stratégia

 

2021-2027 projektek

A 2021-2027 IDŐSZAK PROJEKTSZINTŰ ELŐKÉSZÍTÉSE FEJÉR MEGYÉBEN

Foglalkoztatás

Megyei identitás erősítése

Velencei-tó partfal

KÖZADATKERESŐ

Közhírré tétetik

Perkáta igen, Seregélyes nem
2007.08.16.

   Perkáta 5,927 km hosszúsága útra több mint 3  milliárd forint támogatás nyert, míg a 62. sz. főút Seregélyest elkerülő szakasza kimaradt a Közlekedési Operatív Programból - e témakörről adott információt Balsay István, a megyei közgyűlés alelnöke, Somogyi Balázs, Perkáta és Paudits Béla, Seregélyes polgármestere augusztus 14-ei megyeházi sajtótájékoztatóján.


Egyik község pályázata kiemelt közlekedési projekt, de mi lesz a másikkal?



 - Fejér megye többet érdemel! – hangsúlyozta Balsay István. Kevesellte az alelnök a kormányprogram Fejér megyei támogatottságát a halmozottan hátrányos déli települések útfejlesztésére. Véleménye szerint így a legelmaradottabb térségek helyzete 2010-ig nyilvánvalóan csak tovább romolhat.
   Perkáta község pályázata szerepel a Közlekedési Operatív Program akciótervében. Kiemelt közlekedési projektként a 62. sz. főút Perkáta elkerülő szakasza azért is fontos, mert az M8 megépüléséig ez az út vezeti a 8-as főút forgalmát az új Duna-hídhoz. A kivitelezés indításának és befejezésének várható időpontja: 2007-2010.

   Az ügyvezető polgármester elmondása szerint az építési engedély folyamatban van, megtörténtek a szakhatósági egyeztetések, a tulajdonosokkal tárgyalások. Az út megépülése révén megszűnik a település kettéosztottsága, biztonságosabbá válhat a közlekedés, véget ér az átmenő forgalom elviselhetetlensége.
   Seregélyes polgármestere még mindig bízik abban, hogy csak tévesztések, hírlapi kacsák azok a hírek, amelyek szerint kimaradtak az elkerülő út megépítéséből, hiszen 2003. májusa 30. óta érvényes kiviteli engedéllyel bírnak (igaz, először 2x2 sávos, aztán már csak 2x1 sávos útról volt szó 2007-re, legeslegkésőbb 2009-re). A 4622 fős községből naponta 1600-an közlekednek rossz minőségű, kivályúsodott utakon, halálkanyarokon át székesfehérvári munkahelyükre. Az iskolába, óvodába járó gyerekeket veszélyezteti a hatalmas forgalom, perceket kell várni az úton átkelésre, s csak a központban és az iskolánál van zebra. 2005-ös forgalomszámlálási adatuk szerint heti 60.000 autó megy át a falun, s az új Duna-híd megépülése miatt ehhez további 40%-os terheltség várható. 
  Még a pályázati önrész is nagy erőpróba egy kis településnek, de minden tervezett beruházásuk is hiábavaló, ha az infrastuktúra alapját jelentő út nem készül el, s a meglévő felújítására sincs pénz. Februárban még sikeresnek tudták a pályázatukat a seregélyesiek, ezért most elkeseredettek és csalódottak, s minden törvényes eszközt igénybe vesznek annak érdekében, hogy a tűrhetetlen, élhetetlen állapoton változtassanak – összegezte Paudits Béla.

Keresés

Tájékoztatás

Kincsestáj kerékpárút

 

FELHÍVÁS


 

Foglalkoztat. Paktum

Mór-Bodajk kerékp. út

 

Fejér Megyei Értéktár

Vakbarát verzió

 

Kerékpárút-fejlesztés

klímastratégia

EFOP- Felzárkóztatás

 

Választás 2022

 

www.gajavolgy.hu

"NE DŐLJÖN BE"

Magyar Államkincstár

ÁROP