MNVH

 

2021-2027 stratégia

 

2021-2027 projektek

A 2021-2027 IDŐSZAK PROJEKTSZINTŰ ELŐKÉSZÍTÉSE FEJÉR MEGYÉBEN

Foglalkoztatás

Megyei identitás erősítése

Velencei-tó partfal

KÖZADATKERESŐ

Közhírré tétetik

Minden lakos marketinges
2009.02.06.

   Fontos, hogy a megye idegenforgalmi rendezvényei ne csak helyi szintűek legyenek, egymásra is épüljenek – hangzott el a rácalmási, festői környezetben található Jankovich-kúria konferenciaközpontjában február 4-én. A II. alkalommal megtartott megyei turisztikai szaknapon aktuális turisztikai információkkal látták el a felkért szakmai előadók a meghívottakat.



   Tóth Erika, a megyei közgyűlés turisztikai szakbizottságának elnöke a rendezvény sajtótájékoztatóján kiemelte, főként azokon a telepelüléseken próbálnak segíteni, ahol van turisztikai érték, de nem tudják vonzerejüket kihasználni. Ötletként vetette fel, hogy a turisztikai szempontból nem feltárt helyeken további információs pontokat hozzanak létre, tájékoztató anyagokat helyezzenek el – e marketingtevékenység nélkül értékes vonzerővel bíró helyek maradnak látogatók nélkül.
   A szakmai napba a Budapesti Gazdasági Főiskolát is bevonták, ennek jegyében tartott elsőként előadást Garán Éva, Szár polgármestere, a BGF címzetes docense Együttműködve versenyezni, avagy mit tehet a marketing a településekért címmel. Elmondta: egymásra épülésre, együttműködésre van szükség az erőteljesebb marketing-megmozdulásokhoz, ezzel javulhat a települések turisztikai attrakciók értékesítése.
   Holczinger László, a Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség projektmenedzsere a Közép-Dunántúli Regionális Operatív Program napokban megjelenő pályázati felhívást mutatta be. Az előadásban a helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezetek támogatásáról volt szó. Erre azért van szükség, mert megváltozott a piaci környezet és a keresleti trendek, a minőség ma már nem versenyelőny, hanem belépési korlát.
   A „ROP” aktuális turisztikai pályázatairól Kígyóssy Gábor, a KDRFÜ Tervezési Iroda vezetője tájékoztatott minket. Előadásában a kormány által elfogadott, 2009-2010-es időszak operatív programjaira összpontosított, így megtudhattuk, hogy ebben az időszakban a turizmusra fordítható összeg a korábbiakhoz képest kevesebb, mint felére csökkent, melynek nagy részét a turizmus vonzerő-fejlesztések támogatására fordítják.
   A 2009-es évet a kulturális turizmusnak szenteli a Magyar Turizmus Zrt. A Regionális Marketing Igazgatóság vezetője, Bodrogai László prezentálta az idei év turisztikai projektjének arculati elemeit, és a „Királyi Régió” marketing-tervét. A terv három fő profilja a vár-, kastély-, és városlátogatások, a bor és gasztronómia és az aktív turizmus. A népszerűsítést az e-marketing és az e-hirdetéseken túl országos médiumokban és célzottan női magazinokban végzik.
  Balsay István, a megyei Közgyűlés alelnöke a megyei területrendezési terv és a turizmus kapcsolatáról beszélt. Fontos célként hangsúlyozta, hogy enyhítsék a terület Budapest-központúságát. Rávilágított, hogy a turizmus összetett tudományág, amely érintkezik más tudományterületekkel is, ha komplexen szemléljük ezt a szolgáltatási ágazatot. Felhívta a figyelmet, hogy ellentétbe kerülhet egy idegenforgalmi nagyberuházás és a természetvédelem, a településrendezés. Példaként említette a Velencei-tó északi partján tervezett külföldi tulajdonú beruházást, mely rekreációs és szabadidő-központ helyett óriási szállodát, kaszinót, Disneylandet szeretne ott megvalósítani. Kiemelte, hogy számos fejlesztés indult meg a megye területén az elmúlt években, de a településekre még sok munka vár, hogy az élénkítés meginduljon.
   Egy példaértékű projektet szemléltetett Varga Gábor, Fejér Megye Közgyűlése Önkormányzati, Kistérségi és Regionális Bizottság elnöke, Cece polgármestere. A Sárvíz Völgye Integrált Turisztikai Program fejlesztési lehetőségeit ismertetve kihangsúlyozta, hogy a turizmus kitörési pont, mely a térség gazdasági és szociális helyzetének javulását hozhatja, illetve munkalehetőséget biztosít a hátrányos helyzetű kistérségeknek.
  Tóth Erika a rendezvény zárszavaként megjegyezte, nehéz úgy turizmust csinálni, ha a társadalom szétszabdalt, mi pedig rosszkedvűek vagyunk. Az ehhez hasonló rendezvényekkel, valamint hazai és nemzetközi példákból tanulva jelentősen hozzájárulhatunk a térség turisztikai fejlődéséhez.

BB, CsM

Keresés

Tájékoztatás

Kincsestáj kerékpárút

 

FELHÍVÁS


 

Foglalkoztat. Paktum

Mór-Bodajk kerékp. út

 

Fejér Megyei Értéktár

Vakbarát verzió

 

Kerékpárút-fejlesztés

klímastratégia

EFOP- Felzárkóztatás

 

Választás 2022

 

www.gajavolgy.hu

"NE DŐLJÖN BE"

Magyar Államkincstár

ÁROP