Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
Bármely terület turisztikai célpont lehet, minden ott élő marketinges is egyben.
Fontos, hogy a megye idegenforgalmi rendezvényei ne csak helyi szintűek legyenek, egymásra is épüljenek – hangzott el a rácalmási, festői környezetben található Jankovich-kúria konferenciaközpontjában február 4-én. A II. alkalommal megtartott megyei turisztikai szaknapon aktuális turisztikai információkkal látták el a felkért szakmai előadók a meghívottakat.
Tóth Erika, a megyei közgyűlés turisztikai szakbizottságának elnöke a rendezvény sajtótájékoztatóján kiemelte, főként azokon a telepelüléseken próbálnak segíteni, ahol van turisztikai érték, de nem tudják vonzerejüket kihasználni. Ötletként vetette fel, hogy a turisztikai szempontból nem feltárt helyeken további információs pontokat hozzanak létre, tájékoztató anyagokat helyezzenek el – e marketingtevékenység nélkül értékes vonzerővel bíró helyek maradnak látogatók nélkül.
A szakmai napon először Garán Éva, Szár polgármestere, a Budapesti Gazdasági Főiskolcímzetes docense tartott eklőadást "Együttműködve versenyezni, avagy mit tehet a marketing a településekért?" címmel. Elmondta: egymásra épülésre, együttműködésre van szükség az erőteljesebb marketing-megmozdulásokhoz, ezzel javulhat a települések turisztikai attrakciók értékesítése.
Holczinger László, a Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség projektmenedzsere a Közép-Dunántúli Regionális Operatív Program napokban megjelenő pályázati felhívást mutatta be. Az előadásban a helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezetek támogatásáról volt szó. Erre azért van szükség, mert megváltozott a piaci környezet és a keresleti trendek, a minőség ma már nem versenyelőny, hanem belépési korlát.
A „ROP” aktuális turisztikai pályázatairól Kígyóssy Gábor, a KDRFÜ Tervezési Iroda vezetője tájékoztatott minket. Előadásában a kormány által elfogadott, 2009-2010-es időszak operatív programjaira összpontosított, így megtudhattuk, hogy ebben az időszakban a turizmusra fordítható összeg a korábbiakhoz képest kevesebb, mint felére csökkent, melynek nagy részét a turizmus vonzerő-fejlesztések támogatására fordítják.
A 2009-es évet a kulturális turizmusnak szenteli a Magyar Turizmus Zrt. A Regionális Marketing Igazgatóság vezetője, Bodrogai László prezentálta az idei év turisztikai projektjének arculati elemeit, és a „Királyi Régió” marketing-tervét. A terv három fő profilja a vár-, kastély-, és városlátogatások, a bor és gasztronómia és az aktív turizmus. A népszerűsítést az e-marketing és az e-hirdetéseken túl országos médiumokban és célzottan női magazinokban végzik.
Balsay István, a megyei Közgyűlés alelnöke a Megyei területrendezési terv és a turizmus kapcsolatáról beszélt. Fontos célként hangsúlyozta, hogy enyhítsék a terület Budapest-központúságát. Rávilágított, hogy a turizmus összetett tudományág, amely érintkezik más tudományterületekkel is, ha komplexen szemléljük ezt a szolgáltatási ágazatot. Felhívta a figyelmet, hogy ellentétbe kerülhet egy idegenforgalmi nagyberuházás és a természetvédelem, a településrendezés. Példaként említette a Velencei-tó északi partján tervezett külföldi tulajdonú beruházást, mely rekreációs és szabadidő-központ helyett óriási szállodát, kaszinót, Disneylandet szeretne ott megvalósítani. Kiemelte, hogy számos fejlesztés indult meg a megye területén az elmúlt években, de a településekre még sok munka vár, hogy az élénkítés meginduljon.
Egy példaértékű projektet szemléltetett Varga Gábor, Fejér Megye Közgyűlése Önkormányzati, Kistérségi és Regionális Bizottság elnöke, Cece polgármestere. A Sárvíz Völgye Integrált Turisztikai Program fejlesztési lehetőségeit ismertetve kihangsúlyozta, hogy a turizmus kitörési pont, mely a térség gazdasági és szociális helyzetének javulását hozhatja, illetve munkalehetőséget biztosít a hátrányos helyzetű kistérségeknek.
Tóth Erika a rendezvény zárszavaként megjegyezte, nehéz úgy turizmust csinálni, ha a társadalom szétszabdalt, mi pedig rosszkedvűek vagyunk. Az ehhez hasonló rendezvényekkel, valamint hazai és nemzetközi példákból tanulva jelentősen hozzájárulhatunk a térség turisztikai fejlődéséhez.
B.B. - Cs.M.
Letöltések:
Bodrogai László KDRMI 2009
Garán Éva Versenyezve együttműködni
Garán Éva Vonzerőleltár
Holcinger László TDM Pályázat
Kígyóssy Gábor KDRAT turisztikai pályázatai
Varga Gábor Aranyponty
Varga Gábor Sárviz Völgye Integrált Turisztikai Program fejlesztési lehetőségei