Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
Reprezentatív kiállítássorozatot rendeznek az Antall-Lusztig gyűjteményből. A tárlatok a Csók István Képtárban, a Városi Képtárban, a Volksbank Galériában és a Pelikán Galériában tekinthetők meg - bár még a négy rendezvény is csak töredékét öleli fel Magyarország legnagyobb magángyűjteményének, az ugyanis több, mint 3000 műből áll.
A megyei múzeumhoz tartozó Csók Képtárban olyan alkotásokat válogattak, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak a múzeum három-négy évtizeddel ezelőtti legendás tárlataihoz - így láthatók például Barcsay jenő, Vajda Lajos, Moholy--Nagy László,Ujházi Péter és Kicsiny Balázs munkái.
A tárlatot dr. Balogh Ibolya, a megyei közgyűlés elnöke nyitotta meg a Csók Képtárban. Beszédében méltatta az intézmények összefogását, amelynek révén a tárlatok megvalósulhattak. Mint utalt rá, az egyenként szemlélt művek okozta örömök mellett legalább ugyanolyan érdekes megfigyelni, hogy együtt milyenek. Hogyan működnek együtt? Erősítik-e egymást a művek – vagy a kollekció lényege éppen a sokszínűség?
A gyűjtőkről szólva megemlítette: manapság, amikor egyre több magángyűjtő lép a nyilvánosság elé, és mutatja be kollekcióját, egyre jobban körvonalazódnak a gyűjtők különféle típusai: van, aki régmúlt korok tradícióját felelevenítve hagyományos mecénásként lép fel, van, aki pusztán befektetésből gyűjt, van, aki maga is művész, és a leginkább kedvelt és tisztelt kollégáitól szeretne műveket, van, aki csere útján szerzeményez, és van, aki privát emberként a leghagyományosabb okból, a műalkotás iránt érzett szerelemből igyekszik azokat megszerezni. Minden gyűjteményben a gyűjtő akarva-akaratlanul önmagáról vall: a gyűjtemény egyes darabjain keresztül, valamint annak egészét áttekintve, a gyűjtő személyiségével is megismerkedhetünk - állapította meg dr. Balogh Ibolya.
Antal Péter az egyik legjelentősebb magángyűjteményt építette fel az elmúlt évtizedekben. A tradíció adott volt, hisz már a nagyapa, Lusztig Sámuel is gyűjtött műtárgyakat; ez az anyagi és szellemi örökség alapozta meg a gyűjtemény további gyarapítását. A gyűjtemény a magyar képzőművészet fejlődését mutatja be a 19. század végétől napjainkig: Csontvárytól, Rippl Rónain, Gulácsyn, a Nyolcak és aktivisták csoportján, Anna Margiton és Ország Lilin át a kortársakig.
Székesfehérváron egyidejűleg négy, a város képzőművészetében meghatározó intézményben – a megyei Szent István Király Múzeum, a Városi Képtár–Deák Gyűjtemény, a Volksbank Galéria és a Pelikán Galéria – a magyar képzőművészet legfontosabb stílusirányaiból és alkotóitól látható reprezentatív tárlat. A négy helyszín egymást is kiegészítő válogatása lehetővé teszi, hogy több mint háromszáz műtárgy bemutatásával a látogatók átfogó képet kapjanak a jelentős értékeket magában foglaló magángyűjteményről.
Az intézményekben a magángyűjteményből kiállított műtárgyak kapcsolódnak a város művészeti hagyományaihoz és a közgyűjteményeiben őrzött alkotásokhoz.