Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
Kerékpáros alagút épül az M1-es alatt
2017.06.07. 08:27
Különleges műszaki megoldással keresztezi az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárút az M1-es autópályát. A szakemberek átsajtolásos eljárással alagutat építenek a sztráda töltése alatt az autóforgalom korlátozása nélkül, amelyen biztonságosan haladhat a biciklis forgalom. A munka legérdekesebb szakasza a napokban kezdődött - tudatta közleményében a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács az OrientPress Hírügynökséggel.
Az Etyeken és környékén tavaly ősszel elrajtolt, közel négymilliárd forintos beruházás-sorozat részeként többek között egy kerékpárút is épül. Az Etyektől Bicske és Csabdi érintésével Tarjánig tartó szakasz Bicske közelében keresztezi az M1-es autópályát. A gyorsforgalmi úton szintbeli kereszteződés természetesen elképzelhetetlen, ezért a tervezők egy nem hagyományos megoldást választottak: ún. átsajtolásos eljárással alagutat építenek a sztráda töltésén keresztül - olvasható a tájékoztatásban.
„A munka két fő részből áll. Elsőként még májusban megépült az átsajtoló berendezést megtámasztó, vasbeton cölöpökkel, előfeszített injektált talajhorgonyokkal, vasbeton lemezekkel és vasbeton diafragmákkal erősített 75 cm vastagságú vasbeton támfal. Továbbá a szakemberek két 600 mm átmérőjű acélcsövet sajtoltak át a leendő aluljáró alatt, ami biztosítja az alagút pontos nyomvonalvezetését. Most pedig elindul a vasbeton alagút elemek átsajtolási folyamata” – mutatta be a technológiát Szalai János, a kivitelezést végző cég ügyvezetője, aki hozzátette: „A nyomóállomás az előre legyártott vasbeton alagút keretelemeket és a vágóélet 3000 tonnát meghaladó erővel préseli a töltésbe anélkül, hogy az alagútszelvényen kívüli töltéstestben és az autópálya szerkezetében bármilyen változást is okoznának.”
„A gép óránként nagyjából 25 centit tud előre haladni, ezért a teljes művelet hetekbe telik. Az alkalmazott technológia az autóforgalmat azonban egyáltalán nem akadályozza, még sebességkorlátozásra sem lesz szükség. Az autópályán közlekedők semmit nem érzékelnek abból, hogy alattuk egy kerékpáralagút épül” – emelte ki Molnár Krisztián, a projektet irányító Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács elnöke.
A kivitelezéssel megbízott Sycons Kft. június végéig fejezi be a munkát. Eközben folyamatosan épülnek a kerékpárút további szakaszai is, amiket a nyár végén vehetnek birtokba a bringások.
Napirenden van az út folytatása is. „Szeretnénk megteremteni a biztonságos kerékpáros összeköttetést Etyekről északon Esztergommal, délen pedig Ercsivel. Ezzel létrejönne a Dunát követő Eurovelo 6 nemzetközi bicikliút fővárost kikerülő szakasza, bekapcsolva a Pannónia Szívét, Fejér megye északi részét a nemzetközi kerékpáros turizmus legfőbb csatornájába” – mutatta be a közeljövő terveit Tessely Zoltán, a térség fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos.
www.orientpress.hu