Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
Az átadó ünnepségen megnyitó beszédében L. Simon László, a miniszterelnökség államtitkára kiemelte: a kormány célja, hogy az emberekhez minél közelebb kerüljenek az ügyeiket intéző hivatalok. Lakóhelytől függetlenül az állampolgárok bármelyik kormányhivatalban tudják intézni az ügyeiket, ez a rendszer óriási vívmánya.
Dr. Simon László Fejér Megyei kormánymegbízott elmondta, hogy Bicske térségének kivételével, Fejér megyében ma egy korszerű, a korábbiakhoz képest sokkal jobb szolgáltatást nyújtó területi közigazgatási rendszer működik a kormányablakokban.
Dr. Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke hangsúlyozta: az emberek annak örülhetnek a legjobban, hogy nem kell a megyeszékhelyre utazniuk, hanem elintézhetik a közelebb levő járási központban, vagy helyben. Ezért tartja fontosnak, hogy minden járási székhelyén legyen legalább egy kormányablak.
A megnyitó beszédeket követő szalag átvágásával hivatalosan is átadásra került az új kormányablak.
A kormányablakban két munkaállomásnál a Magyar Államkincstár, egynél – a tervek szerint – az egyik energiaszolgáltató ügyfélszolgálata kap helyet. Fejér megyében jelentős az igény az integrált ügyfélszolgálatok közigazgatási szolgáltatásaira. Immár 294 ezer ügyfélnek több, mint 369 ezer ügyben segítettek az integrált ügyfélszolgálatokkal, 2011 januárjától, az első két kormányablak átadásától számítva. Cél az egyablakos ügyintézés, amellyel az ügyfelek időt és energiát takarítanak meg, a közigazgatást pedig hatékonyabbá szeretnék formálni. Fontos változás a korábbi okmányirodai ügyintézéshez képest, hogy a kormányablaknak akár előzetes időpont foglalás nélkül is intézhetjük az ügyeinket. Bár a feladatok száma jelentősen nőtt, az ügyintézők száma az okmányirodai időszakhoz képest nem változott, ráadásul a kormánytisztviselők közül többen folyamatosan oktatásra járnak, így a kieső munkájukat is a többi ügyintézőnek kellett vállalnia. A kormányablakokban intézhető ügyeket kormányrendelet szabályozza, amely jelenleg 423 ügykört telepít a kormányablakok hatáskörébe. A kormányablakokban 412 hatósági ügytípus intézhető, illetve kezdeményezhető; és további 11 féle ügytípusban nyújtanak kiegészítő szolgáltatást ügyfeleink számára. Így az eddigi 110 okmányirodai feladatkörbe tartozó ügyeken túl a kormányablakban további 302 ügyet kezdeményezhetnek.