MNVH

 

2021-2027 stratégia

 

2021-2027 projektek

A 2021-2027 IDŐSZAK PROJEKTSZINTŰ ELŐKÉSZÍTÉSE FEJÉR MEGYÉBEN

Foglalkoztatás

Megyei identitás erősítése

Velencei-tó partfal

KÖZADATKERESŐ

Közhírré tétetik

Kormányablakot adtak át a Velencei-tó partján
2015.11.26. 13:29

A gárdonyi Polgármesteri Hivatal épületében, az okmányiroda helyén, a tizenegyedik Fejér megyei kormányablakot nyitották meg, mely kicsit több mint 43 millió forint európai uniós támogatásból került kialakításra. Az új kormányablak 9 ügyfélkiszolgáló munkaállomással, 2 fotófülkével, továbbá háttérmunka-irodákkal, komfortosabb ügyféltérrel, tíz kormánytisztviselővel kezdi meg a működését.



 

Az átadó ünnepségen megnyitó beszédében L. Simon László, a miniszterelnökség államtitkára kiemelte: a kormány célja, hogy az emberekhez minél közelebb kerüljenek az ügyeiket intéző hivatalok. Lakóhelytől függetlenül az állampolgárok bármelyik kormányhivatalban tudják intézni az ügyeiket, ez a rendszer óriási vívmánya.

Dr. Simon László Fejér Megyei kormánymegbízott elmondta, hogy Bicske térségének kivételével, Fejér megyében ma egy korszerű, a korábbiakhoz képest sokkal jobb szolgáltatást nyújtó területi közigazgatási rendszer működik a kormányablakokban.

Dr. Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke hangsúlyozta: az emberek annak örülhetnek a legjobban, hogy nem kell a megyeszékhelyre utazniuk, hanem elintézhetik a közelebb levő járási központban, vagy helyben. Ezért tartja fontosnak, hogy minden járási székhelyén legyen legalább egy kormányablak.

A megnyitó beszédeket követő szalag átvágásával hivatalosan is átadásra került az új kormányablak.

 

A kormányablakban két munkaállomásnál a Magyar Államkincstár, egynél – a tervek szerint – az egyik energiaszolgáltató ügyfélszolgálata kap helyet. Fejér megyében jelentős az igény az integrált ügyfélszolgálatok közigazgatási szolgáltatásaira. Immár 294 ezer ügyfélnek több, mint 369 ezer ügyben segítettek az integrált ügyfélszolgálatokkal, 2011 januárjától, az első két kormányablak átadásától számítva. Cél az egyablakos ügyintézés, amellyel az ügyfelek időt és energiát takarítanak meg, a közigazgatást pedig hatékonyabbá szeretnék formálni. Fontos változás a korábbi okmányirodai ügyintézéshez képest, hogy a kormányablaknak akár előzetes időpont foglalás nélkül is intézhetjük az ügyeinket. Bár a feladatok száma jelentősen nőtt, az ügyintézők száma az okmányirodai időszakhoz képest nem változott, ráadásul a kormánytisztviselők közül többen folyamatosan oktatásra járnak, így a kieső munkájukat is a többi ügyintézőnek kellett vállalnia. A kormányablakokban intézhető ügyeket kormányrendelet szabályozza, amely jelenleg 423 ügykört telepít a kormányablakok hatáskörébe. A kormányablakokban 412 hatósági ügytípus intézhető, illetve kezdeményezhető; és további 11 féle ügytípusban nyújtanak kiegészítő szolgáltatást ügyfeleink számára. Így az eddigi 110 okmányirodai feladatkörbe tartozó ügyeken túl a kormányablakban további 302 ügyet kezdeményezhetnek.

Keresés

Tájékoztatás

Kincsestáj kerékpárút

 

FELHÍVÁS


 

Foglalkoztat. Paktum

Mór-Bodajk kerékp. út

 

Fejér Megyei Értéktár

Vakbarát verzió

 

Kerékpárút-fejlesztés

klímastratégia

EFOP- Felzárkóztatás

 

Választás 2022

 

www.gajavolgy.hu

"NE DŐLJÖN BE"

Magyar Államkincstár

ÁROP