Isten hozta nálunk!
Önkormányzat
- Fejér Megyei Önkormányzat
- Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
- Nemzetiségi Önkormányzatok
- Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács
- Albensis Fejér Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft.
- Fejér Megyei Értéktár
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Partnerség 2021-2027
- Fejér Megyei Foglalkoztatási Paktum
- Választás
- Kapcsolat
- Közérdekű adatok
- Fejér Megyei Klímastratégia és Éghajlatváltozási Platform
- Fejér megyei felzárkóztatás- politikai együttműködés fejlesztése
- kitüntető cím és díjak
- A 2021-2027 tervezési időszak stratégiai szintű előkészítése Fejér megyében
- A 2021-2027 időszak projektszintű előkészítése Fejér megyében
- Kincsestáj kerékpárút
- Fejér megyei identitás elősegítése térségi szemléletben
- Fejér megye és Tusnádfürdő testvérkapcsolata
- Mór-Bodajk kerékpárút
- E-önkormányzat
Foglalkoztatás
KÖZADATKERESŐ
Közhírré tétetik
A 9,26 milliárd forintos beruházást a magyar állam 3,156 milliárd forinttal támogatja.
Hétfőn délután Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Vargha Tamás államtitkár, országgyűlési képviselő, dr. Cser-Palkovics-András polgármester és Katus István, a Howmet-Köfém Kft. ügyvezetője közösen rakták le a Howmet Aerospace új keréktermék gyárának alapkövét a Howmet-Köfém Kft. székesfehérvári telephelyén.
A Howmet Aerospace 1993 óta van jelen Magyarországon, amikor a társaság felvásárolta a Székesfehérvári Könnyűfémmű (Köfém) részvényeinek többségét. Itthon a Howmet Aerospace kovácsolt alumíniumkerekeket, repülőgépmotorokat és ipari gázturbina alkatrészeket, mérnökileg magas szinten megalkotott, különféle ötvözetekből készült szerkezeteket gyárt repülőgépek, illetve kötőelemeket az űripar számára. A Howmet Aerospace mintegy 1200 embert foglalkoztat két helyszínén, Székesfehérváron és Nemesvámoson. A vállalat 1996-ban hozta létre globális szolgáltató központját Székesfehérváron, amely immáron globálisan nyújt pénzügyi és adminisztratív támogatást a Howmet Aerospace telephelyeinek. A társaság 1993 óta több mint 8 millió dollárt fektetett közösségi kezdeményezésekbe.
A Howmet keréktermék üzletága csaknem 25 évvel ezelőtt lépett be az európai kereskedelmi szállítási piacra, mindössze 32 fővel, azóta ma Magyarországon több mint 600-ra nőtt az alkalmazottainak a számai. A Howmet-Köfém Kft. zöldmezős beruházása jelentősen növeli majd a cég székesfehérvári pozícióját, ugyanis az új létesítmény 2021 végére várható beindításával csaknem 90 új munkahelyet teremthet majd a régióban.
A Howmet-Köfém Kft. 2018-ban kezdte építeni legújabb üzemét, amely nemrégiben készült el közel 40 milliárd forintból. Emellé létesítik az újabb üzemet, amellyel tovább bővítik termelési kapacitásaikat. A mai alapkőletételen Katus István elmondta, hogy már a 2018-ban megkezdett gyárépítésnél is komoly munkaerőpiaci problémákat tapasztaltak, éppen ezért a tervezésnél a meglévő kollégáik képzésével, automatizálással számoltak: „A piacon jelenleg elérhető leginnovatívabb technológiáját telepítik be a most épülő üzemünkbe is. Így nyugodt szívvel jelenthetem ki, hogy a világ legmodernebb keréktárcsa-gyára fog elkészülni. A manapság divatos ipar 4.0, mesterséges intelligencia, smart manufacturing szavak ebben a gyárban nem pusztán szlogenek, hanem megvalósult tények lesznek.” Az új technológiáról a Howmet Wheel Systems alelnöke, a Howmet-Köfém Kft. ügyvezetője úgy fogalmazott: "Kerekeink segítenek az ügyfeleknek az úgynevezett hasznos teher növelésében, miközben ezzel egyidőben üzemanyagot takarítanak meg, és csökkentik a karbantartási költségeket. A flották egyre inkább a könnyű, strapabíró kerekeink felé fordulnak, ez a bővítés segít leküzdeni a folyamatosan növekvő keresletet."
Dr. Cser-Palkovics András azt mondta, hogy olyan időszakot élünk, amikor egy új beruházás fontosabb, mint bármikor máskor volt. „Ha megnézzük Székesfehérvár gazdaságát, akkor láthatjuk, hogy 2010 és 2018 között nagyjából megduplázódott a gazdasági volumen, amely előrelépés 2019-ben és 2020 elején is folytatódott. Ez az esztendő azonban teljesen mást hozott. A mai alapkőletétel éppen ezért a jövőbe, Magyarországba, és azon belül Székesfehérvárba vetett bizalom jelképe is.” A polgármester köszöntőjében megragadta az alkalmat arra is, hogy Székesfehérvár civil szervezetei, iskolái és kórháza nevében is háláját fejezze ki az Arconicnak, a Köfémnek és alapítványainak azért a társadalmi felelősségvállalásért, amellyel évről-évre hozzájárulnak a közösség fejlődéséhez.
Vargha Tamás, a térség országgyűlési képviselője beszédében megköszönte a vállalatnak, hogy a Kormány partnereként a pandémia ellenére előrelátóan elkezdik a beruházást,és már a járvány utáni időszakra koncentrálva erősítik ezzel a sajátjuk mellett az ország gazdasági pozícióját is
„Hetvenegy magyarországi nagyvállalat 207 milliárd forintnyi beruházást indít a versenyképesség-növelő támogatási programban munkavállalói megtartása, illetve a létszám növelése érdekében.” – jelentette be Szijjártó Péter a Howmet-Köfém Kft.-nél, amely elsőként kapta meg a kormánytámogatást. A külgazdasági és külügyminiszter a támogatásból épülő csarnok alapkőletételi ünnepségén arról beszélt, hogy a világjárvány idején a Kormány nem a munkanélküliség finanszírozását, hanem az ezzel szembeni harcot tűzte ki céljául, amelyben sok vállalat kötött velük szövetséget. Mint mondta, a beruházás tovább erősíti majd Magyarország pozícióját a világ autóiparában: „Ma, dacára annak, hogy Magyarország csak 92. a világon lakosságszám tekintetében, 19. helyen áll az autóipari exportőr országok világranglistáján. Ma itthon, az autóiparban 175 ezren dolgoznak, az ágazat pedig egy 12 százalékos növekedést mutatott a tavalyi év során. Ez a beruházás természetesen erősíti Székesfehérvár pozícióját is. A város az egyik legvonzóbb beruházási célpont, és a városvezetéssel folytatott tárgyalások azt vetítik előre, hogy ez a jövőben is így marad majd.”
A ceremónia végén Szijjártó Péter, Vargha Tamás, dr. Cser-Palkovics András és Katus Attila együtt tették le az gyár alapkövét, amely alatt egy időkapszulát is elhelyeztek. Ebbe a Fejér Megyei Hírlap mai száma, valamint Alcoa® Wheels logóval ellátott nyakpánt, kulcstartó, matrica és szájmaszk kerültek.
Az Alcoa® Wheels kerekek egy darab kovácsolt alumíniumból készülnek, így akár 51% -kal könnyebbek és ötször erősebbek, mint az azonos méretű acél kerekek, ezzel növelve a hasznos teherkapacitást és az üzemanyag-hatékonyságot. Az acélkerékről történő áttérés Alcoa® Wheels keréktárcsákra egy normál teherautó és pótkocsi kombináció esetén akár 204 kilogramm megtakarítást jelenthet, valamint 13,3 metrikus tonnával csökkentheti a CO2-kibocsátást a kerekek élettartama alatt. A városi buszok esetében a Howmet Alcoa® Wheels keréktárcsáit illető technológiai megoldásainak köszönhetően a súlymegtakarítás javítja az üzemanyag-hatékonyságot és segít kibővíteni az elektromos buszok hatótávolságát. A kerekek különféle felületi kezelésekkel érhetőek el, beleértve a könnyen karbantartható, korrózióálló Dura-Bright® EVO-t. Mindemellett pedig a MagnaForce® ötvözet az ipari szabványhoz viszonyított 17 százalékos hozzáadott szilárdsággal még erősebb kereket eredményez, amely kategóriájában az Ultra ONE® alumínium kereket a legerősebbé teszi.
szekesfehervar.hu