MNVH

 

2021-2027 stratégia

 

2021-2027 projektek

A 2021-2027 IDŐSZAK PROJEKTSZINTŰ ELŐKÉSZÍTÉSE FEJÉR MEGYÉBEN

Foglalkoztatás

Megyei identitás erősítése

Velencei-tó partfal

KÖZADATKERESŐ

Közhírré tétetik

Műhelymunka Mezőfalván
2015.05.11. 08:36

Mezőfalván kezdte meg munkáját május 7-én a Brand Műhely Fejér megyében. A megye önkormányzata a Fejér Értékek Iránytűje pályázat keretében három műhelynapot tervezett, melynek elsődleges célja a megyei értéktárbizottság munkájának és jelentőségének népszerűsítése, a települési értékgyűjtés fontosságának hangsúlyozása. 



A szakmai tanácskozásra Nagyvenyimről, Mezőfaváról és Nagykarácsonyból érkeztek érdeklődők, kollégák, önkormányzati képviselők, civil szervezetek vezetői, intézményvezetők. A résztvevőket Juhász Zsófia köszöntötte, és röviden ismertette, hogy mi hívta életre a brand műhelyeket.
 
A „műhelymentorok” Balog Gábor, a Fejér Megyei Értéktárbizottság elnöke, Nyári Attila marketing- és értékesítési szakember és Juhász Zsófia, a Fejér Megyei Művelődési Központ igazgatója voltak.
 
Balog Gábor rögtön egy kérdéssel kezdte a szakmai napot: hallottak-e a megyei értéktárról? Milyen elképzelésük van arról, hogy miként működik ennek gyűjtése?
Ahogy azt sejthető volt, a jelenlévő hölgyek tudatában is elsősorban egy fizikális gyűjtemény fogalmazódott meg. Előadása során bemutatta a bizottság munkáját, példákkal illusztrálta, hogy milyen témakörben gondolkozhatnak a jelenlévők, ha településeiken értéket keresnek.
 
Juhász Zsófia részletesen beszélt a programelemekről, kiemelte a fiatalok bevonásának fontosságát. Gondolkozásra ösztönözte a települések képviselőit arról, hogy mely programelemekhez tudnak kapcsolódni.
 
Balog Gábor beszélt a bizottság jövőjéről, melynek része a települések aktivitása és azok eredményei is. Kulisszatitkokat árult el, amikor arról beszélt, hogy a Fejér Megyei Értéktárbizottság tervezi, hogy kihelyezett bizottsági üléseket tart, és ez biztosan hozzásegíti a településeket, hogy hírét vigyék az ott zajló izgalmas és színes eseményeknek.
 
Nyári Attila folytatta a beszélgetés vezetését, aki elsősorban az üzleti oldal felől közelítette meg a témakört. Szakmájához hűen beszélt az értékekről, de kézzelfogható példákon keresztül segítette a jelenlévőket, milyen módon mutassák be a települések azokat az értékeket, amelyekre büszkék. Ezek a példák segítették a folyamat bemutatását is arról, hogy miként lehet termék a települési érték, és mennyire komoly jelentősége van annak, hogy az érték önmagában nem képvisel semmit, csak ha azt másokkal is megosztjuk.
 
 
Együtt elemezték a honlapkeresőket. Érdekes kérdésekre keresték együtt a választ: mennyi időt tudok eltölteni az adott településen? Mit tudok bemutatni a településemen?
Fontos, hogy erre saját maguk válaszoljanak az adott közösségek, és erre építsék fel a kommunikációs és marketingtevékenységeiket, mert minél többet tudnak eltölteni egy településen, annál messzebbről fognak jönni látogatók. Fogjanak össze a települések és együtt készítsenek értékcsomagokat.
 
A szakmai műhely végén egy beszélgetés kezdődött, ahol jó példákat ismertettek egymással. A mecénási, támogatói köröket elemezték. Számba vették, mennyi érték tűnt el a környezetükből, milyen épületek mentek tönkre a településeken.
 
A három település, Nagyvenyim, Mezőfalva és Nagykarácsony összefogása jó például szolgálhat a megye több kistelepülése előtt, így felmerült a kisközösségi rádió lehetőségeiről, amelynek lehetne Mikulásrádió a neve.
 
Az ötletelő percekben a Nagyvenyimről érkezett Mogyorós Mária fogalmazott meg egy szlogent:
 
Fejér kincse – várjuk Önt, hogy megtekintse!
 
 
 

Keresés

Tájékoztatás

Kincsestáj kerékpárút

 

FELHÍVÁS


 

Foglalkoztat. Paktum

Mór-Bodajk kerékp. út

 

Fejér Megyei Értéktár

Vakbarát verzió

 

Kerékpárút-fejlesztés

klímastratégia

EFOP- Felzárkóztatás

 

Választás 2022

 

www.gajavolgy.hu

"NE DŐLJÖN BE"

Magyar Államkincstár

ÁROP